Teamet bag

Teamet bag

Anders Guldhammer Vorborg

Anders Guldhammer Vorborg er CEO og Co-Founder af MentalVoice. Han er en ildsjæl med erfaring og en passion inden for potentialeudvikling og mental sundhed.


Anders har en baggrund inden for elitesport både som atlet, træner og leder og har derfor selv arbejdet meget med mental sundhed og derved mærket vigtigheden af mental sundhed på egen krop.


Han er en meget initiativrig, engageret og målrettet person med en stor passion for den enkeltes/gruppers udvikling, trivsel og potentialer.


Uddannelsesbaggrund:

  • Pædagog – Sundhed, Krop og Bevægelse
  • Diplomtræner i DIF
  • Kandidat i Humanistisk/Samfundsvidenskabelig idrætsvidenskab på KU (Fokus på Sportspsykologi, talentudvikling coaching og personlighedspsykologi)


Praksiserfaring:

  • Pædagogisk praksis
  • Talenttræner
  • Ass. Ungdomslandstræner
  • Chefungdomslandstræner
  • Ass. Damelandstræner
  • Talentchef

    Søren Schou, bedre kendt som Pharfar, er en dansk musiker og producer. Søren er 45 år gammel og har været mere end 25 år i musikbranchen, og udover selv at være udøvende artist så er han også producer, hvor han blandt andet har produceret for navne som Bikstok Røgsystem, Natasja, Wafande, kaka og Shaka Loveless, så han har stor erfaring med livet som turnerende musiker samt til det at producere musik i et studie. 

     

    Som Søren selv siger, så er musikbranchen en hård branche, hvor der konkurreres konstant om salgstal samt hitliste placeringer, hvilket til tider kan gå hårdt ud over artisterne. Som artist bedømmes ens kvaliteter ud fra disse parametre og både i medgang og modgang er der et kæmpe pres. Dette pres står artisten som regel alene med, og det er desværre sjældent, at ens omverden er klar til at hjælpe en gennem denne del af livet som musiker.  

     

    Sørens ønske er, at der kommer et større fokus på mental sundhed i den danske musikverden for derved at øge langtidsholdbarheden i branchen. Derfor mener Søren, at det er vigtigt med en organisation som MentalVoice i Danmark.

     

    Citat Søren Schou: Kærligheden til musikken skal i hovedsædet, og ”vi” skal blive bedre til at tage vare på vores talenter og hjælpe dem med at udvikle sig både som mennesker og som artister/musikere.


    Sofie Holst Hansen er projektleder hos genreorganisationen for folk- og worldmusik, Tempi. Derudover er hun medarrangør af Summer in the City Festival, hvor hun blandt andet kører bandcare, fundraising og konferencier-rollen. Sidst men ikke mindst startede hun i 2019 projektet "Under Pressure - den danske musikbranche" for at italesætte mental sundhed gennem egne og andres personlige historier. Desuden har hun gennem årene været tilknyttet diverse spillesteder i henholdsvis Aarhus og København.


    Hun er uddannet serviceøkonom med fokus på event og oplevelsesmanagement samt en overbygning i innovation og entreprenørskab.


    Hun er drevet af musik, mennesker og har en særlig stor interesse for at skabe en mere bæredygtig og afbalanceret musikbranche inden for mental sundhed, kønsbalance og mangfoldighed.

    Sofie Taarnberg er frivillig redaktør indenfor kommunikation og SoMe hos MentalVoice.


    Hun har en bachelor i socialvidenskab og journalistik fra Roskilde Universitet og er nu i gang med kandidatuddannelsen Kommunikation og Socialvidenskab. Hun er meget passioneret omkring kreativitet og formidling, og hun er meget interesseret i samfundstendenser og samfundsudviklingen.


    Hun drømmer om at kunne bruge sin interesse og viden indenfor disse felter til at gøre en forskel, hvilket er årsagen til, at hun har været og stadig er engageret i flere forskellige projekter, der støtter og arbejder for forskellige mærkesager. De sager, der fylder mest hos Sofie, er klimaet, humanitære kriser og aftabuisering af mentale/psykiske problemer.


    Sofie er meget nysgerrig og ambitiøs, hvilket gør, at hun er glad for ofte at opsøge og tilegne sig ny viden. Det kommer blandt andet til udtryk ved, at hun stræber efter at blive klogere på mange forskellige områder indenfor kommunikation, således at hendes kompetencer bliver brede og nuancerede. Derudover er hendes store frivillige engagement i forskellige organisationer og projekter et udtryk for, at hun tillægger det at sætte sig ind i og engagere sig i samfundsproblematikker stor værdi.


    Udover at have en passion for at bruge sine skrivefærdigheder og formidlingsevner i en professionel kontekst, drømmer Sofie også om at kunne bruge disse til at inspirere og vække følelser i folk igennem digte og historier.

    Rasmus Christensen er uddannet som Bachelor i Populærmusik & Lydproduktion fra Aalborg Universitet og Bachelor i Erhvervsøkonomi & Psykologi fra Copenhagen Business School.

     

    Han er tidligere projektleder ved Royalties, som er et kursusforløb for unge talenter i musikbranchen, og har herigennem bl.a. stiftet bekendtskab med det mentale pres, der kan ligge på mange af branchens medlemmer allerede tidligt i karrieren i musikbranchen.


    Derudover har han også arbejdet som pre-event koordinator hos UHØRT, backstage-manager i Artist Village på Roskilde festival, samt har de sidste 4 år været bestyrelsesmedlem og kasserer i Musikforeningen RUSK, hvor han bl.a. også bruger sin fritid på at udøve egen musik.

     

    Rasmus’ store passioner er musik, mental sundhed og organisationsudvikling. Han brænder for at se mennesker gro og stå stærkere, hvilket han tror kan gøres igennem oplysning, uddannelse og ved at skabe stabilt socialt sikkerhedsnet for den enkelte.

    Anders Guldhammer Vorborg

    Lotte Lund Olsen er CFO og Co-Founder af MentalVoice, og hendes interesseområder er sport og musik.


    Lotte har selv arbejdet en del med potentialeudvikling og mental sundhed i forbindelse med sin egen baggrund som badmintonspiller på topplan samt indenfor sin erhvervskarriere, hvor hun pt. er ansat som Sportschef hos Danmarks Bowling Forbund.


    Uddannelsesbaggrund:

    • Merkonom i markedsføring
    • Merkonom i økonomi
    • Akupunktør
    • Team Danmarks sportschefs/lederuddannelse


      Erhvervs erfaring:

      • Professionel Badmintonspiller 1985-1996
      • Kundeservicechef hos Bladkompagniet A/S
      • Kvalitetschef hos FK Distribution A/S
      • Sportschef hos Danmarks Bowling Forbund

      Kamilia Amélie er sangerinde, sangskriver og producer, og læser pt. psykologi på Københavns Universitet. Hun har en danseuddannelse og et coachingforløb bag sig og ikke mindst mange timer i studiet og på scenen som artist. Desuden arbejder hun for musikorganisationen ROSA som konferencier på Spot-festival og som instruktør på projektet Poppilot, hvor unge piger lærer at lave og spille musik, og så arrangerer hun netværksmøder for musikere i samarbejde med DJBFA.

       

      Hun har selv udgivet musik, bl.a. med Wafande og Faustix, hun har været på en 2,5 måneder lang tour med Lukas Graham, været special guest for Alphabeat og opvarmning for Nabiha og sidst men ikke mindst, er hendes vokal, med tekst og melodi, blevet solgt til Aviciis bagland og brugt af både den svenske duo Cazzette og den Hollandske DJ Nicky Romero.

       

      Hun blev desuden udvalgt, sammen med 8 andre, til at deltage i DJBFA’s sangskriver-forløb, A-CAMP 2017, som foregik i henholdsvis Nashville og L.A, og som bestod af bl.a. songwriter- sessions med forskellige amerikanske sangskrivere, netværksmøder og lyttesessioner med folk fra pladeselskaber og publishing.

       

      Kamilia fik idéen om at tage udgangspunkt i sports-verdenen og inddrage erfaringer fra elitesportsudøvere i musikkens verden, da en Golfspiller, hun kendte, talte om bogen ”The Inner Game of Golf”, som handler om den mentale del af spillet. Hun oplevede, at musikbranchen manglede dette indre fokus og den mentale forberedelse, som sportsudøvere arbejder med. Det handler bl.a. om at blive forberedt på både op- og nedture, det arbejds-mæssige og mentale pres for at levere hver gang og håndtering af at blive et kendt ansigt og være i evigt spotlight.

       

      Da hun mødte Anders Vorborg, var det første gang hun talte med nogen, som havde lavet den samme kobling mellem sports- og musikverdenen. Et nyt og spændende samarbejde blev til i missionen om at optimere musikbranchen på det mentale og professionelle plan og om at skabe balance mellem den indre og den ydre artist.


      Malene Dyhrman Flou Nielsen er uddannet psykolog fra Københavns Universitet. Udover psykologiuddannelsen har hun også en uddannelse som pædagog bag sig, samt et 41 ugers iværksætterforløb.

       

      Hun har erfaring med terapeutiske, rådgivende og støttende samtaler med både børn, unge og voksne fra bl.a. Børnetelefonen, Københavns Kommune og Psykologisk Samtalecenter. Hun har igennem sin kontakt med de forskellige brugergrupper fået et indblik i mange forskellige psykologiske problemstillinger, hvor specielt selvværdsproblematikker, præstationsangst og stress har været gennemgående temaer. Hun er certificeret indenfor køns- og kropsperspektiver fra Københavns Universitet, hvilket betyder, at hun derfor har en stor viden indenfor og om dette område og de tilknyttede problemstillinger.

       

      Gennem hendes arbejde i organisationen DareGender, der arbejder med køn og ligestilling med fokus på mænd, og gennem hendes afsluttende speciale blev hun optaget af temaet omkring mænd og mental sundhed. Her så hun gentagne gange beskrivelser af mænd som værende præsenterede i samfundets topposter men samtidig også i statistiker vedrørende misbrug, selvmordsrisiko og underbehandlede diagnoser.

       

      Foruden den almenpsykologiske viden om mental sundhed og hendes erfaringer med samtaleterapi, ønsker Malene at bidrage med dette kønsperspektiv til MentalVoice. Det er et interessant perspektiv set i forhold til musikbranchen, hvor der er rigtig mange mænd, og hvor der i den seneste tid har været rigtig mange historier om både misbrug og selvmord blandt de mandlige artister. Med dette perspektiv ønsker Malene dermed at være med til at favne kompleksiteten i det at være menneske i musikbranchen. 


      Jesper Jürgensen er oprindelig uddannet lærer med musik som hovedfag. Han har i 25 år arbejdet som journalist og kommunikationsrådgiver med kommercielle medier og brancheforeninger, samt i specialforbund indenfor sportens verden. 


      Jesper har en stor passion og interesse for musik. Han har et ønske om at gøre de kommende generationer af musikere mentalt rustede til en musikbranche i konstant forandring.

      Ann-Sofie Rokbøl er musiker og ejer af Culture Crush. Med sin baggrund som formidler, musiker og iværksætter står Ann-Sofie for at søge fondsmidler til Mentalvoice. Hun fungerer også som sparringspartner ifm. organisationens udvikling. 


      Foruden sin rolle hos Mentalvoice, bruger Ann-Sofie sin tid på at hjælpe kunstnere og kreative fra A til B. Det gør hun ved at lære dem om alt det uden om kunsten: Fundraising, markedsføring, forretningsmodeller osv. Emner som hun selv har erfaring med gennem bl.a. 10 år som musiker, en kandidat i musikvidenskab, “real life”-erfaring som event manager på et marketingbureau og senest iværksætterlivet som ejer af Culture Crush.