§1.Navn og Formål
1.1 Organisationen er en forening
1.2 Organisationens navn er MentalVoice og den er stiftet d.13.08.2019.
1.3 Organisationen er hjemmehørende i Københavns Kommune.
1.4 Formålet med MentalVoice er at skabe en non-profit organisation der ønsker at skabe grobund for trygge, sunde og udviklende rammer for mental sundhed i musikbranchen. Konkurrencemiljøet i branchen er hårdt og ikke alle lykkedes med at opnå det de stiler efter.
1.5 Organisationen kan operere lokalt, nationalt og internationalt og danne underorganisationer over hele
Verden med og uden selvstændige bestyrelser. Organisationen kan samarbejde med andre
Organisationer efter retningslinjer fastsat af MentalVoice’s bestyrelse. Organisationen kan lade dele af sit
arbejde udføre i selvstændige juridiske enheder, herunder erhvervsdrivende fonde.
1.6 Organisationen kan ikke indtage politiske eller religiøse standpunkter. Det samme gælder dens
medlemmer på foreningens vegne.
§2. Medlemmer
2.1 Som medlemmer i organisationen kan optages aktive kunstnere, managers osv. med interesse for MentalVoice og dens formål. Aktivt medlemskab giver mulighed for at deltage i en eller flere af organisationens MentalVoice sessions indenfor psykologi.
Medlemmets opførsel skal ske i overensstemmelse med MentalVoice’s retningslinjer, følges disse retningslinjer ikke, kan det medføre bortvisning.
Bortvisning vil betyde, at medlemmet automatisk slettes af MentalVoice’s medlemsliste. Bortvisning vil ikke
give ret til at få et eventuelt kontingent retur; hverken helt eller delvist.
2.2 Indmeldelse kan kun ske ved aflevering af underskrevet indmeldelsesblanket til bestyrelsen eller via
http://Mentalvoice.dk og en efterfølgende indbetaling af kontingent.
2.3 Udmeldelse kan kun ske ved skriftlig henvendelse til organisationen, eventuelt via http://MentalVoice.dk,
senest 14 dage før næste kontingentopkrævning er forfalden til betaling. Ved udmeldelse gives ingen
godtgørelse for indbetalte kontingenter.
§3. Generalforsamlingen
3.1 Generalforsamlingen er organisationens øverste myndighed. Den ordinære generalforsamling
indkaldes af bestyrelsen med mindst 4 ugers varsel og afholdes hvert år inden udløbet af maj måned.
Indkaldelsen udsendes elektronisk til repræsentantskabets medlemmer og offentliggøres på MentalVoice.dk.
Forslag der ønskes behandlet under generalforsamlingen, skal være modtaget senest 14 dage før
generalforsamlingen.
3.2 Enhver afgørelse træffes ved simpelt stemmeflertal. Dog kræves til vedtægtsændringer, at mindst
6/10 af de fremmødte medlemmer stemmer for forslaget.
3.3 Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde. Kontingentrestanter har ingen stemmeret.
§4. Den ordinære generalforsamling
4.1 Dagsorden for den ordinære generalforsamling:
fremlægges.
4. Eventuelle forslag fra bestyrelsen eller andre, herunder nedsættelse af arbejdsgrupper. Forslagene
skal beskrives kort sammen med generalforsamlingens indkaldelse.
5. Valg af medlemmer til bestyrelsen.
6. Valg af statsautoriseret eller registreret revisor for 1 år
7. Eventuelt
4.2 Der udarbejdes referat af generalforsamlingen som underskrives af dirigenten.
§5. Ekstraordinær generalforsamling
5.1 Ekstraordinær generalforsamling kan med 4 ugers varsel indkaldes af bestyrelsen og skal med samme
varsel indkaldes, hvis mindst en tredjedel af organisationens stemmeberettigede repræsentantskabs
medlemmer skriftligt forlanger det. Et sådant krav skal være ledsaget af den ønskede dagsorden.
§6. Kontingent
6.1 Kontingentet og betalingsvilkårene fastsættes af bestyrelsen.
§7. Organisationens opløsning
7.1 Bestemmelsen om foreningens opløsning kan kun træffes på en generalforsamling, hvor mindst 4/5 af
de fremmødte stemmer for forslaget.
§8. Organisationens formue ved opløsning
8.1 Likvidationsprovenu ved opløsning skal tilfalde en anden forening med videre, som er hjemhørende
her i landet, eller i et andet EU/EØS-land og som har et almenvelgørende eller på anden måde
almennyttigt formål svarende til det i 1.4. nævnte.
§9. Bestyrelsen
9.1 Foreningens overordnede strategiske ledelse forestås af bestyrelsen. Bestyrelsen består af 6-10
medlemmer, 6 vælges af generalforsamlingen. Bestyrelsen kan med henblik på at sikre, at bestyrelsen
har de til enhver tid nødvendige komplementære kompetencer, der modsvarer organisationens behov,
udpege indtil 4 medlemmer af bestyrelsen. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand og
næstformand.
9.2 Medlemmerne til bestyrelsen udpeges således, idet bestyrelsen så vidt muligt bør have en
afbalanceret sammensætning af mænd og kvinder:
9.3 Bestyrelsens medlemmer vælges for en 2-årig periode, idet der afgår 3 medlemmer i ulige år og 3
medlemmer i lige år. De af bestyrelsen udpegede medlemmer udpeges for 2 år ad gangen.
Bestyrelsesmedlemmer kan genvælges, henholdsvis genudpeges, men kan højst være medlem af
bestyrelsen i en sammenhængende periode på 10 år. Bestyrelsesmedlemmer kan vælges henholdsvis
udpeges på ny, når de herefter har været ude af bestyrelsen i 2 år.
§10. Bestyrelsens virke
10.1 Bestyrelsen har ansvaret for, at organisationen ledes i overensstemmelse med organisationens
formålsbestemmelse og de af generalforsamlingen trufne beslutninger.
10.2 Bestyrelsesmøder afholdes efter bestyrelsens nærmere beslutning. Et bestyrelsesmedlem,
direktionen og revisor kan anmode om, at der indkaldes til bestyrelsesmøde.
10.3 Endvidere kan bestyrelsen nedsætte udvalg til varetagelse af særlige opgaver. Udvalgene er
ansvarlige overfor bestyrelsen.
10.4 Det tilstræbes at afholde 4 ordinære bestyrelsesmøder om året.
§11. Bestyrelsens beslutninger
11.1 Beslutninger træffes ved simpelt flertal. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af
bestyrelsens medlemmer er til stede, herunder elektronisk. Beslutninger kan også træffes på skriftligt
grundlag (e-mail) eller telefonmøder efter bestyrelsens nærmere bestemmelse. Ved stemmelighed er
formandens stemme afgørende. I formandens fravær træder næstformanden i enhver henseende i
formandens sted.
§12. Daglig ledelse
12.1 Til støtte for organisationens arbejde ansætter bestyrelsen en direktion. Direktionen ansætter det
øvrige personale, i overensstemmelse med det af bestyrelsen godkendte budget.
12.2 Direktionens arbejdsopgaver og bemyndigelse fastlægges i en funktions- og stillingsbeskrivelse, der
løbende opdateres.
§13. Tegning af organisationen
13.1 Foreningen tegnes af formand eller næstformand i forening med direktionen eller 2
bestyrelsesmedlemmer eller af hele bestyrelsen.
§14. Regnskabsår
14.1 Organisationens regnskabsår er 1. januar til 31. december. Regnskabets revideres af en
Statsautoriseret eller registreret revisor.
§15. Eksklusion af medlemmer
15.1 Et medlem der er i kontingentrestance slettes af medlemslisten. Genindmeldelse kan finde sted ved
betaling af restancen.
15.2 Et medlem kan ekskluderes af organisationen, hvis vedkommende handler imod dennes formål og
retningslinjer på en sådan måde, at det kan skade tilliden til organisationen.
15.3 Beslutning om eksklusion træffes af bestyrelsen og meddeles skriftligt til medlemmet.
15.4 Et medlem, der er ekskluderet af sidstnævnte årsag, har ret til at tale sin sag på førstkommende
generalforsamling, dog uden stemmeret.
§16. Æresmedlemmer
16.1 Til æresmedlem kan bestyrelsen med generalforsamlingens godkendelse udnævne sådanne personer,
der har gjort sig særlig fortjent af MentalVoice. Generalforsamlingens behandling består kun i afstemning for
og imod.
16.2 Æresmedlemmer har ret til at deltage i generalforsamlingerne. De påtager sig ingen forpligtelser ved
udnævnelsen, som er ensbetydende med livsvarigt gratis medlemskab og fri adgang til alle arrangementer.
MentalVoice
MentalVoice er en non-profit organisation, der ønsker at skabe fokus på mental styrke, trivsel og performancepsykologi i den danske musikbranche.
Følg os på Facebook og instagram.
MentalVoice
Adresse: Gammel Kongevej 11-13, 3 sal 1610 København V
CVR Nr.: 40707670
Email: kontakt@mentalvoice.dk
Phone: (45) 6169 4820
Copyright © 2024 MentalVoice.dk
All rights reserved